05 October, 2009

sEsUaTu Yg tAk DiSanGka (birthday party + jamuan berbuka puasa)

Ramadhan pd thn ni amat bermakna buat diriku kerana lain dr thn2 yg lps. Antara sbb2nya ialah hari lahirku jatuh pada 22 Ramadhan yakni 12/09/09 dan pd thn ini jg aku berpuasa dengan BB dlm kandunganku..hehe..Alhamdulillah aku dpt melaksanakn ibadah puasa dgn jayanya walaupun ada gak lubang 3 hari,namun aku bersyukur dgn kesihatan dan kekuatan yg Allah kurniakan pdku spnjg bln Ramadhan yang penuh dugaan..kebetulan pd thn ni km mendapat byk undangan berbka puasa diluar,antaranya di Legend Hotel, Putra KL Hotel, dan Kelab Golf Perkhidmatan Awam..dan yg lain tu dgn kwn2 biasa la..yg pasti mmg byk berbuka diluar..mcm tau2 ja aku dh xlarat nk msk..hehe..

Ok, lani br nk crita psai sesuatu yg x disangka tu noo...sbnrnya aritu adalah ari besday akula..kbtlan jatuh pd ari sabtu, seperti biasa every weekend aku akn tanya my hubby nk bebuka ktna,minggu ni dia ckp kt Hotel Putra,KL ngan squadmate dia..aku mcm frust gakla,igtkan dia nk celebrate my besday aku ngan dia ja..rupanya ramai plak..dlm hati aku masih berharap dia igt besday aku aritu..ptg tu tetiba dia tya aku kek apa yg aku suka..aku ckp la of kos coklat indulgence made frm Secret Recipes..pastu dia tya hrga 1 whole brp? aku ckp dlm RM70 kot,lm dh aku xbeli..pastu hubby aku ckp mahal,xpyh belila..aku pelik la sapa yg nk beli plak..so aku abaikan jela..ms otw nk g hotel tu ternampak la kedai kek,aku ni mmg la kempunan nk mkn kek gak aritu..ajak hubby p beli 1 slice,dia plak ckp leng kalila..lg la frust aku..aku pun mls la nk gaduh ngan hubby,lgpun penat puasa,diam jela aku..tibanya aku di Hotel Putra tu,aku tgk ramai gakla squadmate hubby yg dh smp..km trs g amik mknan utk berbuka..time berbuka semua yg dijemput dh smp,adala dlm 16 org termask aku & hubby..lps mkn semua termasuk yg kebrp kali dh aku g amik mknan tetiba ramai2 membe laki aku dok nyanyi la lagu "Allah Selamatkan Kamu...Allah Selamatkan kamu...bla bla bla laaa..smp abih" terkejut la ku,tgk kt blkg adala srg waiter tu bw kek mai kt aku..dgn perasaan teruja,sernok,malu pun ada sbb dh tua2 kan...kena dok tiup lilin lg...hehe.. aku pun bgn la ucapkan tq tuk semua especially my hubby la yg menjayakan surprise besday party tu..barula aku terpikir psal soalan somiku ptg tu,"kek apa yg aku suka?..SESUATU YANG TAK DISANGKA..kejutan dr suami tercinta..utk tatapan kalian semua inila gmbr2 yg smpt di snapkan pd aritu..

My feberet cake "CHOCOLATE INDULGENCE" (abaikan bbrp btg lilin tu ye..)
upacara memotong kek bersama hubby tercinta
hubby nk suap kek plak..layan jela..
gmbr kami bertiga (termask yg dlm perut..hehe)
ank membe hubby, br 2 bln..aku suka tgk..comel sgt..
antara squadmate hubby yg mai..
isteri2 polis (kecuali no.3-6 dr kiri adlh squad mate hubby)



Nantikan entry seterusnya pasl raya..

2 comments:

.:fyzz:. said...

amboi romantiknya ali wey..aku rasa kan.aku tak penah la dpt suprise party dri laki aku semenjak bechenta hingga la kawen nih heheh..and btw even a month over..aku still nak wish happy belated day kt hang..yg ke 19 kan..heheh..moga semuanya selamt dn mu mndpt kebahgian dunia akhirat..wey mu tuh dh deh..aku nyer peberet cake..kt secret recipe..choc strawberry...tp choc ingdce..pun aku suka gak..yummy..

~alyna~ said...

Hehhe..romantik ka ali??bla dh jd laki aku kena romantik la..hehe.hubby mu xpenah wat suprise party tp dia buat surprise kot leng kot..btw tima kasih la deh ats ucapan & doamu itu..eh, mu pun suka sec.recipe punya kek ka?yummy2 deh..

Post a Comment