26 January, 2009

SEDIKIT SEBANYAK MENGENAI KELUARGAKU..

Aku di besarkan dalm keluarga yg sederhana..mempunyai lima adik beradik hasil perkahwinan mak & ayah aku CHE INTAN BT MAN & YAACOB B. MAD ISA. Aku adlh yang paling kecik sekali (bongsu), tp dh besoo skrg.. Aku ada 3 orang abg dan sorang kakak..Di bawah ni gambar ibuku yang terchenta. Aku amat mengagumi dirinya kerana berjaya menjaga kelima2 adik beradik kami dgn penuh kasih sayang dan sabar dgn segala mcm dugaan..terutamanya akula..nakai ckit.. Begitu juga dgn arwah ayhku yg xpenah kering keringatnya mencari rezeki untuk membesarkan kami..maklumlaa..mak aku fulltime housewife.. Watever tima kaceh mak & ayah kerana x penah jemu menjaga dan mendidik kami..eventhough ayah aku sdh kembali ke rahmatullah pd tanggal 27/01/2005 (4 years ago), tp aku ttp rasakan mcm smlm ayh meninggalkan km semua.. Kpd sesiapa yg bc fp aku ni sama2 la kt sedekahkan Al-Fatihah utknya..smg rohnya dicucuri Rahmat drNya..Al_Fatihah..AMINN... Kt bwh ni family abg sulung aku..Mohd Sofian bin Yaacob, aku panggil abg Pian..Pd thn 1992 klu xsilap aku, date dia aku dh x hingat.. dia telah disatukan dgn psgn pilihannya sendiri iaitu Ruzanah Mahmud atau aku panggil Kak Ana. Alhamdulillah..berkat restu mak ayah, mereka telah dikurniakan 4 org cahaya mata iaitu 3 lelaki dan sorang pompuan..ayuh, tgk2la gmbq kt bwh ni…kot2 pernah terserempak kt super market ka…heheh..memperkenalkan ank menakn aku yg sulung : Mohd Shahril Amri 2) Mohd Shahriz Iqmal 3) Sofia Najiha 4) Mohd Hariz Hakim Td korang dh kenai kn abg aku yg sulung, now I want 2 introduce my second brother..Ahmad Shukri Bin Yaacob (Abg Kri). Abg aku yg ni telah diijabkabul pd thn 1995 dengan psgnnya Roslina Ghazali (Kak Lin) pada tahun 1995. Sory la date mmg aku x hingat..byk mkn semmut kot..haha.. Mereka juga disatukan ats dasar suka sama suka (pilihan sendirilaa..) Alhaamdulillah pd tahun 1996 keturunan keluargaku betambh lg srg demi sorang sehingga 5 org mereka dikurniakan cahaya mata…bertambah2 tinggi la pangkat mak aku ms tuh..heheh..jgn mara mak noo..cik lwk saja..meh kita berkenalan dgn keluarga depa sat..ank abg aku yg 1) Nuha Amirah 2) Mohd Yusuff Naim 3) Auni Zakiyah 4) Mohd Abdullah Mahfuz 5) Mohd Amir Fahmi 4 ur info..aku ada 3 org abg lelaki. Yg srg lagi ni the last 1 lelaki bongsu la konon..nm dia Shuami Yaacob..korang jgn terkezut awat nm shuami. Meh aku nk story ckit, Exceli ms nurse nk tulih nm dulu ayah aku ckp shuhaimi, aku rs mungkin nurse tu xdengaq so..jdla shuami..itu la history dia..xpelah kak oi..dpt suami Shuami ye..klu org tanya senang ckit nk jawab, “awak ni isteri suami ka? “Ya, Saya isteri Shuami..hehe..jgn mrh K.Ah noo..Kak ipaq aku yg no. 3 ni nm dia Fasehah Bt Noh, aku panggil k.ah. Pasgn diorg ni lain plak crita..yela abg aku dulu ramai gak girlfriend..oopssss..tercakap plak..sory abg mi no..tut tut..ms nk kawin semua girl girl yg dia kenai tu dia reject. Dia srh mak aku carikan jodoh dia…so jumpa la Puan Fasehah ni..org tua2 kata Allah mencipkan manusia ni berpasang2ngan dan jodoh kt jg ditentukan sejak kt dilahirkan, betoi dak..? Maka Tuhan telah pertemukan mereka dan selamat diijabkabul pd thn 1998. Alhamdulillah psgn mereka bahgia sehingga kini dan dikurniakan 3 org cahaya mata, 4 this moment la..aku xtaula klu depa nk tmbh lagi bg jd satu team bolasepak..hehe..jgn mrh k.ah noo..abg kn minat bola..xslh klu nk tmbh bg ckup korum..ha...tengok2 gmbq kt bwh ni…ank abg aku no 1) Mohd Luqman Harith 2)Mohd abil Ikhsan 3) Aisyah Amani Cikla satu2nya kakak aku..kami ada 2 org pompuan sj dlm family..Nm dia Suhaila..aku panggil Cikla cz she is the 2nd last..to me..Cikla adlh seorng kakak yg baik, sabr, penyayang, dan ckit pemalu..bkn mcm aku nih.. mmg diferen giler compared with me.. aku ni kan.. dia medirikan rmhtangga pd thn 1998 jugak..buat knuri skali ngan abg aku no.3 tuh..sbb tuh depa dpt ank pun sama..3 orang.. jodoh dan pertemuan depa ni jg ditentukan oleh org tua2..mgkin jodh sama depa..Alhamdulillah depa bhgia sehingga skrang..ank kakak aku yg 1) Nursabrina 2) Sarah Aliah 3)Mohd Faiz Danish Kt bwh ni..gmbq aku ngan my hubby la...penutup ank mak aku..aku nk crita apa ha psai aku..ermm..nk crita psai baby blm ada lg. Mcm ni la..aku g tau serba ckit la psal pertemuan aku dan dia (my hubby) jgn mare ye hubby...I LoVe U..mcm gini..exceli aku ngan hubby aku class mate dulu..Sek. Men. Keb. Jabi..abih ja SPM hubby aku dpt msk matrik kt PJ n aku lak..xdak rejeki..so aku further study msk form 6 kt Sek. Men. Keb. Dato' Syed Omar. Lps amik STPM aku minta msk U..tup tup dpt..Emm..ms kt U ni ler aku ngan hubby aku kembali terjalin..ntah mcm mana tetiba hubby aku kol n nk jumpa..aku igt classmate mcm biasa la..dok ckp hang aku jaa..pas2 last2 jd la smp gini..ke jinjang pelamin gak ktorg..Jodoh x kemana kan..heheh..watever aku minta sesapa sj kwn aku,adik beradik n saudra mara aku dan sesapa sj yg mengenaliku yg tgk fp ni, doalah supaya aku cepat mendapat zuriat..mudah2 han doa kalian semua diberkati Allah S.W.T..AMIN..

No comments:

Post a Comment